Słownik Copywritera

Świat marketingu internetowego składa się z wielu części, z czego copywriting zajmuje jedynie niewielki fragment. Poruszając się w tym temacie, poznaje się wiele słów odnoszących się do marketingu, informatyki bądź reklamy. Znajomość słownika copywritera ułatwia pracę nie tylko z copywriterami, ale także agencjami marketingowymi. 

Większość ze słów w branży online marketingu funkcjonuje w języku angielskim. Niektóre z nich nie mają swoich odpowiedników w języku polskim. Aby umiejętnie się nimi posługiwać, należy znać ich dokładne znaczenie. A jak to w słownikach bywa… każdy termin ułożony jest alfabetycznie.

ANCHOR/ Anchor textem

Można spotkać się także z określeniem kotwica lub zakotwiczenie. Anchor odnosi się do treści występującej w postaci linku internetowego. Najczęściej jest fazą kluczową. Kotwica ma ogromne znaczenie dla dobrego podlinkowania strony internetowej, co bezpośrednio wypływa na pozycjonowanie witryny w Google.

BRIEF

Oznacza formularz dotyczący zlecenia, który wypełnia klient. Brief składa się z wielu wytycznych mówiących, na czym copywriter powinien się skupić. To fantastyczne narzędzie, które docenia każdy, kto choć raz miał klienta, który sam nie wie, czego chce. Brief pozwala uporządkować jego koncepcję. Uzyskane w ten sposób informacje pozwalają stworzyć tekst, jakiego oczekuje zleceniodawca.

CASE STUDY

W polskim tłumaczeniu „case study” oznacza „studium przypadku” lub „analizę przypadku”. Nie brzmi zbyt ładnie, prawda? Angielska nazwa brzmi zdecydowanie lepiej i łatwiej ją wymawiać. Niemal każda osoba związana z online marketingiem internetowym, posługuje się tym terminem. Case study to bardzo szczegółowy opis, który ukazuje przebieg danego projektu. Analizuje ogólne wytyczne, napotykane problemy, sposoby ich rozwiązania oraz osiągane wyniki.

CONTENT MARKETING

W branży nazywany jest również marketingiem treści. Content marketing to strategia, jak tworzyć ciekawe i  unikalne treści. Na content marketing składają:

  • artykuły specjalistyczne,
  • infografiki,
  • teksty na bloga,
  • opisy produktów,
  • wideo,
  • poradniki,
  • teksty specjalistyczne,
  • wiele innych głównie materiałów pisanych.

Główną cechą content marketingu jest to, że stworzony content musi być wartościowy dla odbiorcy. Dobry content marketing powoduje zaangażowanie ze strony użytkowników oraz kreuje dobry wizerunek marki.

Więcej o content marketingu przeczytasz tutaj:  „Co to jest content marketing?”

COPYWRITING

Słownik copywritera musi tłumaczyć, czym jest sam copywriting. Najprościej mówiąc, copywriting jest procesem tworzenia wartościowych treści. Są to unikalne, zrozumiałe i często namawiające do czegoś materiały wykorzystywane w kampaniach i umieszczane w różnych miejscach, a najczęściej na stronach internetowych.

Copywriting obejmuje:

  • tworzenie: opisów produktów do sklepów internetowych,
  • teksty SEO,
  • teksty na blogi,
  • artykuły sponsorowane,
  • informacje prasowe,
  • newsy,
  • kalendaria,
  • hasła reklamowe.

Cała strona Creatice-Copywriting.pl powstała, aby wyjaśniać tajniki copywritingu. Podstawą jest zrozumieć:  „Czym jest copywriting?”