Niewidzialny sprzedawca- czyli dlaczego warto wejść w copywriting produktowy?

Copywriter jest niewidzialnym sprzedawcą, który nie tylko zachęca do kupna, ale także dostarcza wiedzę na temat asortymentu sklepu online oraz buduje za pomocą słowa wizerunek witryny. Jak to jednak robi? 

Copywriting produktowy działa z wykorzystaniem technik perswazyjnych. Za jego pomocą copywriter sprzedaje w sieci produkty i usługi, tworząc artykuły produktowe, recenzje, opisy produktów oraz wszelkie treści na stronie internetowej.

Opis produktu a copywriting produktowy

Copywriting produktowy zastępuje tradycyjnego sprzedawcę w sklepie. Odpowiednio skonstruowane opisy produktów i usług mają w nienachalny sposób przekonać do zakupu. Główną zasada copywritingu produktowego mówi, że nie sprzedaje człowiek, a jego słowa. I można się z tym w pełni zgodzić.

Dobry opis produktu musi składać się z kilku elementów: unikalność treści, słowa kluczowe oraz zastosowanie języka korzyści.

Czym są SŁOWA KLUCZOWE?

Język korzyści- Czym jest i jak się nim posługiwać?

Opis produktu powinien być sformatowany, podzielony na nagłówki i śródtytuły, aby wyglądać estetycznie. Dzięki temu staje się przyjazny dla algorytmów wyszukiwarek internetowych. Sam opis produktu to jednak zaledwie kropla w morzu możliwości, jakie ma copywriting produktowy. Co jeszcze można zamieścić w sklepie online, aby zwiększyć sprzedaż? Jak budować własny content marketing? Jakie teksty dają największe korzyści?

Artykuły produktowe

Copywriting produktowy może uwzględniać specjalne teksty o naszych produktach lub usługach. Są to wszelkiego rodzaju recenzje i rankingi. Jeśli sklep online sprzedaje wiele tysiące różnych przedmiotów, wystarczy, jeśli skupimy się na kilku z nich. Artykuły produktowe na stronie intranetowej mają dwie główne zalety:

  1. Budowanie wizerunku eksperta w branży. Doradzamy klientom, dzielimy się swoim doświadczeniem oraz budujemy zaufanie, które pomaga w sprzedaży produktów i usług.
  2. Artykuły produktowe są ciekawą formą zdobywania wiedzy o produkcie dla klienta. Może poznać poszczególne procesy produkcji oraz użyteczne wskazówki dotyczące użytkowania. Jeśli dostarczymy odbiorcy wartościowej wiedzy to wpleciona dyskretnie w tekst oferta, nie będzie kuła w oczy.

User generated content

User generated content to treści generowane przez użytkowników, o czym dokładnie pisałam już tutaj. Mogą to być zdjęcia, komentarze, memy, filmy i animacje publikowane przez odbiorców na naszej stronie internetowej. Stanowią najlepsze potwierdzenia autentyczności sprzedawcy w sklepie online.

Większość z nas zanim dokona zakupu, najpierw sprawdza opinię wystawioną przez internautów, która może przyjąć formę:

  • komentarzy z możliwością dodania rzeczywistych zdjęć zakupionego produktu,
  • punktacji lub gwiazdek w poszczególnych kryteriach,
  • licznika zadowolonych klientów wraz z ich komentarzami,
  • zdjęć z przeprowadzonych konkursów i loterii.

Copwriting produktowy skupia się więc na przygotowaniu odpowiedniego pola do dyskusji, a użytkownicy tworzą content samodzielnie. Jednocześnie możemy w ten sposób stworzyć wyjątkową społeczność wokół naszej marki.

Czy warto wejść w copywriting produktowy?

Czy copywriting produktowy się w ogóle opłaca? W końcu, aby przygotować chwytliwe i niepowtarzalne opisy produktów, artykuły produktowe, rankingi oraz recenzje musimy poświęcić na to dużo własnego czasu bądź wynająć copywritera, a to z kolei powoduje dodatkowe wydatki. Czy można więc liczyć na zyski, jeśli zastosujemy copywriting sprzedażowy?

Działanie niewidzialnego sprzedawcy na naszej stronie można zauważyć od razu, jeśli nasze teksty są wyjątkowo atrakcyjne lub też –  długofalowo, gdy zdobędziemy już zaufanie klientów. Głupcem jest ten, kto w świecie e-commerce, gdzie niesamowicie szybko pojawiają się nowe sklepy i nowa konkurencja, nie chwyta się każdej możliwej formy wyróżnienia. Z zaniedbanego wizerunku i słabego contentu cieżko się później wybronić.

Odpowiednio zaprojektowane opisy produktów wpływają na dobrą pozycję w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki nim Google łatwiej i dokładniej sklasyfikuje podstrony naszej witryny. A jeśli w opisie produktu odpowiemy na często zadawane pytanie, zwiększymy swój ruch na stronie.

Opisy produktów wprowadzają pewien porządek. Możemy łączyć pojedyncze produkty w grupy i kategorie. Często tego rodzaju copywriting produktowy widać w branży kosmetycznej. Jeśli chcesz kupić krem do twarzy na dzień, w propozycjach wyświetla ci się krem na noc, a opis wspomina, że w połączeniu zapewniają kompleksowe odnowienie skóry itp. Zwiększa się tym szansę, że klient po przeanalizowaniu oferowanych korzyści, zdecyduje się na zakup obu produktów.

Odpowiednio zaprojektowane opisy produktów, oprócz zachęcania klienta, wytwarzają ruch na stronie oraz pozwalają stworzyć przestrzeń dla społeczności, w której klienci mogą podzielić się swoją opinią. Jeżeli połączymy te podstawowe elementy copywritingu produktowego z artykułami produktowymi oraz wyróżnieniem treści generowanych przez użytkowników, otrzymamy świetną ścieżkę rozwoju dla sklepu online. Większy ruch, większe zaangażowanie użytkowników, lepsza pozycja w wyszukiwarkach, opinia zaufanego sprzedawcy oraz zwiększenie sprzedaży są więc na wyciągniecie ręki!